Απολογιστικό έργο του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Θερμαϊκού για το πρώτο έτος λειτουργίας του.
Ένα έτος λειτουργίας συμπλήρωσε το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Θερμαϊκού από την έναρξη της δράσης του, το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία Ελλάδα 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσω της λειτουργίας του επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός τοπικού σημείου αναφοράς για την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των πολιτών με όλα τα κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες που υλοποιούνται σε τοπικό, περιφερειακό, αλλά και εθνικό επίπεδο.
Σε αυτό το πρώτο έτος λειτουργίας, το Κέντρο Κοινότητας παρείχε τις υπηρεσίες του σε 920 κατοίκους του Δήμου, οι οποίοι εγγράφηκαν στο μητρώο ωφελουμένων του, ενώ εξυπηρετήθηκαν και συμπολίτες που προσήλθαν στη δομή για ενημέρωση, χωρίς ωστόσο να εγγραφούν στο μητρώο.
Οι ομάδες πληθυσμού που εξυπηρετήθηκαν από τη δομή είναι κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, άτομα που εντάσσονται στα όρια της φτώχειας, μονογονείς, ΑμΕΑ, άστεγοι, μετανάστες, αιτούντες άσυλο, ΡΟΜΑ κ.α., με τα διεκπεραιωμένα αιτήματα το έτος αυτό να ανέρχονται σε 2.257. Στην πλειοψηφία τους αφορούσαν στο ΚΕΑ, στα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και στο επίδομα ενοικίου.
Αναλυτικότερα, οι παρεχόμενες υπηρεσίες για το εν λόγω χρονικό διάστημα αφορούν σε:
- Πληροφόρηση για προγράμματα και δράσεις κοινωνικής προστασίας.
- Ενημέρωση για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).
- Υποστήριξη στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και Τ.Ε.Β.Α., αλλά και τροποποίηση αυτών.
- Ενημέρωση για διαδικασία που ακολουθεί το άτομο με αναπηρία για να περάσει από ΚΕΠΑ.
- Υποβολή αιτήσεων για προνοιακές αναπηρικές παροχές και διατροφικό επίδομα.
- Ενημέρωση και υποβολή αιτήσεων για επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων, έξοδα κηδείας.
- Ενημέρωση για το επίδομα στέγασης και υποβολή αιτήσεων.
- Καταγραφή στο Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα (Ε.Π.Σ.).
- Συμβουλευτική στήριξη.
- Υποστήριξη στην ανεύρεση εργασίας (σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, ενημέρωση για προκηρύξεις, θέσεις εργασίας, κοινωφελή εργασία, βοήθεια στη συγκέντρωση των κατάλληλων δικαιολογητικών ανά προκήρυξη κ.ο.κ.)
- Ενημέρωση για το έργο του Εθελοντικού Συμβουλευτικού Σταθμού ψυχοκοινωνικής υποστήριξης εφήβων και των οικογενειών τους στο Δήμο Θερμαϊκού και συντονισμός εθελοντών ψυχολόγων με τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών του.
- Παραπομπή - διασύνδεση με Υπηρεσίες (Κοινωνικό Παντοπωλείο - Φαρμακείο, ΚΔΑΠ, Παιδικοί σταθμοί, Πρόνοια, Ε.Κ.Κ.Α., Κέντρο Ψυχικής Υγείας κ.ο.κ.).
Τα στελέχη του Κέντρου συμμετέχουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια ή ημερίδες, για να είναι πλήρως καταρτισμένα και ενημερωμένα για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Ειδικότερα, συμμετείχαν σε συνάντηση εργασίας διοργανωμένη από το Ε.Κ.Κ.Α., με θέμα τη «Βία κατά των γυναικών», αλλά και σε ημερίδα που διενεργήθηκε από τον ΟΠΕΚΑ, με αντικείμενο τις προνοιακές παροχές σε άτομα με αναπηρία και το νομοθετικό πλαίσιο για τους ανασφάλιστους υπερήλικες και τα έξοδα κηδείας.
Παρακολούθησαν δύο (2) επιμορφωτικά προγράμματα με θέμα «Βασικές Αρχές Οργάνωσης και λειτουργίας του Εθνικού μηχανισμού συντονισμού και παρακολούθησης των πολιτικών κοινωνική ένταξης και συνοχής: Κέντρα Κοινότητας» και «Οργάνωση και Διοίκηση του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ)», που υλοποιήθηκαν από το ΕΚΔΔΑ, ενώ πολύ συχνά γίνονται συναντήσεις με τους υπαλλήλους του Δήμου, οι οποίοι υποβάλλουν αιτήσεις για τα ΚΕΑ και επίδομα ενοικίου, για ανατροφοδότηση-επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν.
Παράλληλα με την εξυπηρέτηση του κοινού και με σκοπό την πληρέστερη παροχή της υπηρεσίας αναφορικά με τη διασύνδεση των πολιτών με υπηρεσίες, ξεκίνησε προσπάθεια καταγραφής των τοπικών και περιφερειακών δομών και φορέων, που μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Ειδικότερα, τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας συναντήθηκαν και δικτυώθηκαν με 40 δομές τοπικής, περιφερειακής και εθνικής εμβέλειας, με σκοπό την αμοιβαία ενημέρωση και την εδραίωση συνεργασίας για πληρέστερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών που ζητούν τις υπηρεσίες της δομής.
Επιπλέον, κατά το πρώτο έτος λειτουργίας, διοργανώθηκαν δράσεις από το Κέντρο Κοινότητας σε συνεργασία με το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου, με ιδιαίτερη απήχηση στους πολίτες. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν, τρεις (3) ημέρες, δωρεάν μαστογραφικοί έλεγχοι από την Αντικαρκινική Εταιρεία και την ΚΕΔΕ, με τη δράση να υλοποιείται στις περιοχές της Περαίας, Μηχανιώνας και Επανομής. Επίσης, έγιναν δύο ομιλίες σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων «Ελπίδα», με θέμα «Συν-ομιλώντας για τη βία κατά των γυναικών», σε Μηχανιώνα και Επανομή, αλλά και μία ακόμα εκδήλωση στην Επανομή με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός», σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Επανομής και τον «Εθελοντικό Συμβουλευτικό Σταθμό Εφήβων και των οικογενειών τους στο Δήμο Θερμαϊκού».
Τέλος, η ενημέρωση των πολιτών γίνεται κι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαχειρίζεται το Κέντρο Κοινότητας και τα στελέχη του. Ειδικότερα, μέσα από τους λογαριασμούς του στο Facebook και το Twitter (Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θερμαϊκού) ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι για δράσεις που υλοποιούνται, προκηρύξεις και θέσεις εργασίας, εξελίξεις σε επιδόματα (ΚΕΑ, στέγασης κλπ.), διευκρινίσεις για τις προνοιακές αναπηρικές παροχές και ό,τι άλλο μπορεί να διευκολύνει τον πολίτη. Βασικές πληροφορίες για το Κέντρο Κοινότητας παρέχονται, επίσης, μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Θερμαϊκού στη διεύθυνση http://www.thermaikos.gr/%CE%B6%CF%89/koinonikes-ypiresies-ethelontismos/kentro-koinotitas.
Το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θερμαϊκού είναι στελεχωμένο από 3 άτομα, 1 κοινωνικό λειτουργό και 2 διοικητικούς υπαλλήλους, οι οποίοι είναι στη διάθεση των πολιτών καθημερινά, Δευτέρα με Παρασκευή και ώρες 8:00-16:00, για την επίλυση κοινωνικών ζητημάτων.
Κέντρο Κοινότητας Δήμου Θερμαϊκού |
Τηλ. 23920 25887 |
E-mail : kkthermaikos@gmail.com |
Περαία, 23 Μαΐου 2019